آموزشی, مقالات

معرفی چند راهکار برای انتخاب شامپوی موی چرب

انتخاب شامپوی مناسب موی چرب

اگر این مقاله را می‌خوانید حتما در دسته افرادی هستید که موهای چربی دارند و به دنبال راهکارهای مختلفی برای رفع این مشکل هستید. موهای چرب داشتن از جمله معضلاتی است که ارثی می‌باشد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و برای حل این مشکل باید از روش های پیشنهادی استفاده نمود و در انتخاب شامپوی موی چرب دقت کرد.

در این مقاله به بررسی مشکلاتی که موی چرب دارد خواهیم پرداخت و معرفی چند راهکار برای انتخاب شامپوی موی چرب را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا با خیالی راحت با این مشکل کنار بیایید.

چرا انتخاب شامپوی موی چرب مهم است؟

یکی از راهکارهایی که می‌توان برای بهبود مشکلات موی چرب ارائه نمود، شامپوی مناسب برای موی چرب است. چرا که بدون انتخاب شامپوی مناسب موی چرب برای شستشوی مو غیر ممکن است که به ایده آل ذهنی خود برای مراقبت از موهای چرب رسید. حتی اگر مراقبت های زیادی را در این خصوص انجام دهید. انتخاب شامپوی مناسب برای موهای چرب به دلایل متعددی ضروری است:

مدیریت چربی اضافی

شامپوی مناسب می‌تواند به دستکاری و کاهش تولید چربی اضافی روی پوست سر کمک کند و از چرب و سنگین شدن موها جلوگیری کند.

تمیز کردن

یک شامپوی عالی برای موهای چرب، پوست سر و مو را به درستی تمیز می‌کند، گرد و غبار، تجمع محصول و روغن اضافی را از بین می‌برد، به جز پاک کردن پوست سر از روغن های گیاهی آن.

متعادل کننده

شامپوی مناسب برای موی چرب می‌تواند به پایداری تولید روغن طبیعی پوست سر کمک کند و از تولید بیش از حد روغن در واکنش به پاکسازی شدید جلوگیری کند.

جلوگیری از مشکلات پوست سر

چربی اضافی روی پوست سر می‌تواند به مشکلاتی همراه با شوره سر، خارش و التهاب منجر شود. تصمیم گیری در مورد شامپوی مناسب می‌تواند از طریق حفظ آسان و متعادل پوست سر از این مشکلات جلوگیری کند.

مراقبت از موی چرب

مراقبت از موی چرب

افزایش تناسب مو

از طریق حفظ یک محیط سالم پوست سر، انتخاب شامپو برای موی چرب که مناسب باشد، می‌تواند به تناسب اندام موی طبیعی کمک کند و موهای قوی تر، درخشان تر و قابل اجراتر را تقویت کند.

برای انتخاب شامپوی مناسب موی چرب به چه نکاتی باید توجه نمود؟

استاندارد انتخاب شامپوی مناسب موی چرب برای داشتن پوست سر و موی آسان، متعادل و سالم ضروری است. هنگام انتخاب شامپو برای موهای چرب، به عناصر زیر فکر کنید تا محصول باکیفیت مطابق با خواسته های خود را کشف کنید:

  1. فرمول های “شفاف کننده” یا “تعادل کننده” را جستجو کنید: شامپوهایی که به عنوان شفاف کننده یا متعادل کننده طبقه بندی می‌شوند، عمدتاً برای از بین بردن چربی اضافی و ناخالصی های پوست سر بدون خشک کردن بیش از حد آن طراحی شده اند.
  2. عناصری که باید جستجو شوند: جستجو برای شامپوهایی با موادی مانند روغن درخت چای، اسید سالیسیلیک، زغال چوب، یا فندق جادوگر، زیرا اینها به دلیل محل سکونت کنترل کننده و شفاف کننده روغن شناخته شده اند.
  3. از اجزای مرطوب کننده سنگین دوری کنید: در انتخاب شامپوی موی چرب از شامپوهای حاوی اجزای مرطوب کننده سنگین مانند کره شی، روغن نارگیل یا روغن آرگان دوری کنید، زیرا این شامپوها می‌توانند باعث تشدید موهای چرب شوند.
  4. در مورد ترجیحات بدون سولفات در نظر بگیرید: سولفات ها می‌توانند خشن باشند و پوست سر را از روغن های گیاهی پاک کنند، که عامل اصلی تولید بیش از حد روغن است. شامپوهای بدون سولفات را در نظر بگیرید که می‌توانند ملایم اما قدرتمند در تمیز کردن پوست سر باشند.
  5. فرمولاسیون متعادل با pH: برای انتخاب شامپوی مناسب موی چرب به دنبال شامپوهایی با روش متعادل pH باشید تا به حفظ تعادل گیاهی پوست سر و جلوگیری از تولید چربی اضافی کمک کند.
  6. مواد تقویت کننده کمیت: برخی از شامپوهای مخصوص موهای چرب حاوی عناصری مانند پروتئین برنج، کراتین یا بیوتین هستند تا به موها کمی اضافه کنند و آن را افزایش دهند، که می‌تواند برای افراد دارای موهای چرب و صاف مفید باشد.
  7. نظرات را بخوانید و نکاتی را دریافت کنید: در مورد محصولات خاص و شامپوی عالی برای موهای چرب تحقیق کنید و ارزیابی های دیگران با موهای چرب را بخوانید تا شامپوهایی را پیدا کنید که برای آنها مفید بوده است.
  8. آزمون و خطا: پیدا کردن شامپوی مناسب ممکن است به چند آزمون و خطا نیز نیاز داشته باشد. در مورد امتحان کردن کالاهای مختلف فکر کنید تا ببینید کدام یک بر روی نوع موهای منحصر به فرد و نگرانی های شما عالی عمل می‌کند.

با فکر کردن در مورد این موارد، می‌توانید هنگام انتخاب شامپوی مناسب موی چرب به عنوان راهی برای پاکسازی، متعادل کردن و دستکاری چربی اضافی و در عین حال داشتن موهایی سالم و شاداب، انتخابی آگاهانه داشته باشید.

خارش و مشکلات موی سر

خارش و مشکلات موی سر

 

چگونه از موهای چرب مراقبت کنیم؟ نکاتی در خصوص مراقبت از موی چرب

در اینجا چند توصیه مراقبتی و استراتژی های شستشو به ویژه سفارشی برای رسیدگی و مراقبت از موی چرب آورده شده است.

مورد اول این است که مرتباً موهای خود را بشویید. موهای چرب معمولاً چرب و صاف به نظر می‌رسند، بنابراین مهم است که مرتباً آنها را بشویید تا روغن اضافی و ناخالصی ها از بین برود.

اما، اکنون مراقب باشید که بیش از حد شستشو نکنید، زیرا این کار می‌تواند روغن طبیعی پوست سر را از بین ببرد، که این امر باعث تولید بیش از حد روغن می‌شود.

در قدم بعدی مراقبت از موی چرب حتما از آب ولرم استفاده کنید. هنگام شستن موها از آب ولرم به جای آب گرم استفاده کنید. آب گرم می‌تواند غدد سباسه داخل پوست سر را تحریک کند که عمدتاً تولید روغن طولانی مدت است.

به خاطر داشته باشید که شامپوی مناسب را انتخاب کنید؛ همانطور که در پاسخ قبلی ذکر شد، شامپویی را انتخاب کنید که مخصوص موهای چرب فرموله شده است. به دنبال فرمول شفاف کننده یا متعادل کننده باشید که به طور موثر از شر چربی اضافی خلاص می‌شود و مانع از خشک شدن بیش از حد پوست سر می‌شود.

هنگام شامپو زدن، با ماساژ محصول به پوست سر خود کمک کنید تا از شر چربی و تجمع مواد خلاص شوید. شامپو را به آرامی به ریشه ها بمالید و پس از آن اجازه دهید در حین آبکشی، کف در طول موهای شما جاری شود.

در ادامه مراقبت از موی چرب مطمئن شوید که موهای خود را به طور کامل آبکشی کنید تا تمام آثار شامپو از بین برود و از هر گونه باقی مانده ای که می‌تواند به چرب شدن کمک کند دور نگه دارید.

اگر موهای چرب دارید، استفاده کم از نرم کننده با کیفیت بالا و نرم افزار آگاهی بر روی انتهای موهای خود به جای پوست سر، بسیار با کیفیت است.

مهم است که از استفاده بیش از حد از کالاهای استایلینگ دوری کنید. چرا که کالاهای سبک سنگین می‌توانند به چرب بودن کمک کنند، بنابراین سعی کنید از آنها کم استفاده کنید. اگر از کالاهای یک ظاهر طراحی شده استفاده می‌کنید، فرمول سبک وزن و بدون روغن را انتخاب کنید.

در مورد استفاده از شامپوی خشک در بین شستشوها برای جذب چربی اضافی و حجم دادن به موهایتان فکر کنید.

سعی کنید در طول روز بیش از حد به موهای خود دست نزنید، زیرا روغن های گیاهی که از انگشتان شما خارج می‌شود، می‌تواند موهای شما را تغییر داده و چربی را تشدید کند.

با پیروی از این توصیه ‌های مراقبتی و تکنیک‌ های شستشو، می‌توانید با موفقیت موهای چرب را دستکاری کنید و آن‌ ها را تازه و راحت حفظ کنید.

موی چرب را چند روز در هفته باید بشوییم؟

شامپوی مناسب برای موی چرب

شامپوی مناسب برای موی چرب

برای اکثر افرادی که موهای چرب دارند، شستن یک روز یا هر 2 روز یکبار به طور کلی توصیه می‌شود. شستن بیش از حد منظم موهای چرب می‌تواند روغن ‌های گیاهی پوست سر را از بین ببرد که این امر باعث تولید بیش از حد روغن می‌شود زیرا فریم برای جبران آن تلاش می‌کند.

با این حال، مهم است که فرکانس شستشو را پیدا کنید که برای نوع مو و روش زندگی شما رضایت بخش باشد. تعداد کمی از افراد با موهای بسیار چرب نیز می‌توانند متوجه شوند که باید موهای خود را هر روز بشویند، در همان زمانی که دیگران می‌توانند بین شست و شوها فاصله بیشتری داشته باشند.

آزمایش با برنامه های مختلف شستشو به شما کمک می‌کند تا پایداری مناسب را بر اساس نیازهای خاص خود کشف کنید. علاوه بر این، استفاده از شامپوی خشک بین شستشوها می‌تواند به جذب روغن اضافی و افزایش زمان بین شستشو کمک کند.

آیا می‌توان از نرم کننده برای موی چرب استفاده کرد؟

مطمئناً می‌توانید از نرم کننده برای موهای چرب استفاده کنید. اما، مهم است که یک نرم کننده سبک وزن و بدون چربی را انتخاب کنید که عمدتاً برای موهای براق یا درجه یک ساخته شده است.

به دنبال محصولاتی باشید که به ‌عنوان «حجم دهنده»، «متعادل ‌کننده» یا «بدون چربی» دسته ‌بندی می‌شوند تا به رطوبت و نرمی مو کمک کنند، به جز سنگین کردن موها یا اضافه کردن روغن اضافی.

هنگام استفاده از نرم کننده روی موهای چرب، هوشیاری در قسمت های میانی و انتهایی موها، از پوست سر تا حد امکان جلوگیری می‌کند تا از چربی بیشتر ریشه ها جلوگیری شود.

علاوه بر این، در مورد استفاده از یک شامپوی شفاف کننده در اسرع وقت در هفته برای از بین بردن هرگونه تجمع و حفظ پوست سر صاف و متعادل فکر کنید.

بهترین شامپوها برای موی چرب چیست؟

در اینجا تعدادی از شامپوهای درجه یک برای موهای چرب آورده شده است که شما را در انتخاب شامپوی موی چرب کمک می‌کند.

شامپو ضد باقی مانده نوتروژنا

این شامپو شفاف کننده با موفقیت چربی و تجمع اضافی را از بین می‌برد و به موها احساس تمیزی و طراوت می‌بخشد.

شامپو مخصوص درخت چای پل میچل

فرموله شده با روغن درخت چای و نعناع، ​​این شامپو به تقویت پوست سر و مدیریت تولید روغن کمک می‌کند.

شامپو L’Oreal Paris Elvive فوق العاده برای تعادل خاک رس

این شامپو برای تمیز کردن ریشه های روغنی و آبرسانی به انتهای خشک طراحی شده است و به پایداری تولید روغن طبیعی پوست سر کمک می‌کند.

شامپو ترکیبی تسکین دهنده سبزی تمیز پوست سر Aveeno

این شامپو حاوی عصاره جو دوسر و چای سبز است، این شامپو به آرامی پوست سر و مو را تمیز می‌کند و به آن احساس درخشانی و احیا می‌بخشد.

شامپو Kérastase Specifique Bain Divalent

مخصوصاً برای ریشه های چرب و طول های حساس فرموله شده است.

موی چرب داشتن عیب نیست!

با این که موی چرب معضلاتی دارد و نیاز به نگهداری خاص و استفاده از شامپوهای مخصوص دارد با این حال عیب به حساب نمی‌آید و نیازی نیست بابت آن از بقیه خجالت زده شوید. به راحتی می‌توانید با رعایت نکات ریزی از این معضل رهایی یابید.

محصولات گیاهی در عطارباشی

شما می‌توانید تمام محصولات گیاهی و لاغری را با کمترین قیمت در عطار باشی تهیه کنید. مجموعه ما متعهد می‌باشد که تمام این محصولات را به صورت اورجینال و با بهترین خدمات به شما عرضه کند.

attarbashi instagram

دیدگاهتان را بنویسید