آموزشی

آیا قرص‌های لاغری در دوران بارداری ایمن هستند؟

قرص‌های لاغری در دوران بارداری

بسیاری از بانوان نگران افزایش وزن خود در دوران بارداری هستند. به همین دلیل، به دنبال راهکارهای متفاوت برای کنترل وزن خود در این مدت بوده و روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. قرص‌های لاغری در دوران بارداری، محصولی دارویی است که از طریق کاهش اشتهای مصرف‌کننده وزن او را کنترل می‌کند.

مصرف این قرص‌ها که به چربی‌سوز نیز معروف هستند، سبب می‌شود انرژی که از خوردن غذا به بدن انسان می‌رسد کمتر شده و بدن انرژی مورد نیاز خود را از چربی اندام‌ها دریافت کند.

به همین دلیل، استفاده از قرص‌های چربی‌سوز به مرور، لاغری و کاهش وزن را به دنبال دارد. همان‌طور که گفته شد، استفاده از قرص لاغری یکی از روش‌های کنترل وزن در دوران بارداری است. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مصرف قرص لاغری در دوران بارداری صحبت کنیم.

قرص‌های لاغری در دوران بارداری

به‌طورکلی اولین راه‌حل برای کنترل وزن و کاهش سایز، رعایت کردن رژیم تغذیه‌ای و ورزش کردن است. بااین‌حال در برخی شرایط، امکان رعایت این دو گزینه فراهم نیست و یا رژیم و ورزش تأثیر سریع و چندانی بر وزن افراد نخواهد داشت.

از آنجایی که هر شخصی تمایل دارد به وزن ایده‌آل خود برسد، مصرف قرص‌های لاغری را آغاز می‌کند. دوران بارداری یکی از شرایطی است که ممکن است رعایت رژیم تغذیه‌ای و ورزش کردن مناسب حال خانم باردار نباشد. در این حالت، مصرف قرص‌های لاغری، یکی از گزینه‌های لاغری و کاهش وزن است.

مصرف مناسب‌ترین قرص‌های لاغری در دوران بارداری

همان‌طور که می‌دانید، در دوران بارداری شرایط بدنی خانم‌ها از حالت قبلی خود تغییر کرده و وضعیت جدیدی را به‌واسطه رشد جنین، تجربه می‌کنند. به همین دلیل، برای کاهش وزن بهتر است از رژیم تغذیه‌ای خاص و یا ورزش کردن بهره بگیرند.

با این‌حال برای بانوانی که در دوران بارداری هستند و تمایل دارند از قرص‌های لاغری در دوران بارداری استفاده کنند، پیشنهاداتی ارائه می‌دهیم. همان‌طور که می‌دانید تعداد زیادی از قرص‌های لاغری موجود در بازار، یا نسخه غیراصلی از یک برند دارویی هستند و یا دارای ترکیبات شیمیایی بسیار قوی هستند که تأثیرات ناگواری روی سیستم عملکردی بدن انسان می‌گذارد.

قرص های لاغری

قرص های لاغری

حال تصور کنید خانمی در دوران بارداری با شرایط خاص بدنی، اقدام به مصرف این نوع از قرص‌ها کند، این موضوع ممکن است عواقب غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته باشد. برخلاف این نوع از قرص‌ها، قرص‌های لاغری دیگری هستند که آسیب‌زا نیستند. در زیر به چند نوع از قرص‌های لاغری مناسب برای مصرف در دوران بارداری که به بدن زیان نمی‌رسانند، اشاره می‌کنیم.

  • قرص‌های لاغری گیاهی
  • قرص‌های لاغری سرکه سیب
  • قرص‌های لاغری با ترکیبات ساخته‌ شده از عصاره میوه‌ها
  • قرص‌های ساخته شده از ترکیبات قهوه سبز
  • قرص‌های لاغری ساخته شده با عصاره چای سبز

قرص‌های لاغری گیاهی

نوعی از قرص‌های لاغری تولید شده با ترکیبات گیاهی است که به دفع چربی و مواد زائد بدن کمک می‌کند. ترکیبات گیاهی موجود در این قرص‌ها نه‌تنها برای بدن آسیب‌زا نیستند، بلکه به سیستم عملکردی آن کمک کرده و موجب چربی‌سوزی می‌شوند.

ترکیبات موجود در این قرص‌ها می‌تواند رازیانه، کرفس و یا زیره سبز باشد. مصرف این مدل از قرص‌ها نسبت به سایر قرص‌ها مناسب‌تر است و به بانوان باردار پیشنهاد می‌شود تا در عین کمک برای کنترل وزن، زیان کمتری به بدن ایشان و جنین آن‌ها وارد کند.

قرص‌های لاغری سرکه سیب

سرکه سیب موجب کاهش سایز معده شده و به سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. به همین دلیل نوع دیگری از قرص‌های لاغری در دوران بارداری که ممکن است آسیب کمتری به متابولیسم بدن وارد کند، قرص‌های لاغری است که از ترکیبات سرکه سیب تولید می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید اگر مصرف‌کننده مبتلا به آسم باشد، ممکن است استفاده از قرص‌های لاغری سرکه سیب برای ایشان مناسب نباشد، زیرا یکی از عوارض جانبی مصرف این مدل قرص لاغری، تحریک گلو است.

قرص‌های لاغری با ترکیبات ساخته‌ شده از عصاره میوه‌ها

بسیاری از قرص‌های لاغری موجود در بازار، تولید شده با ترکیباتی از عصاره میوه‌هاست. این نوع از قرص‌های لاغری، آسیب کمتری به سیستم عملکردی بدن انسان وارد می‌کند و گزینه‌ای مناسب برای استفاده خانم‌های باردار است.

برخی از ترکیبات میوه‌ای موجود در این قرص‌ها تمشک، بلوبری و یا پاپایا است. مصرف قرص‌های لاغری با ترکیبات ساخته شده از عصاره میوه‌ها باعث کاهش اشتها و کوچک شدن سایز معده مصرف‌کننده می‌شود.

قرص لاغری در عطارباشی

قرص‌های ساخته شده از ترکیبات قهوه سبز

به‌طورکلی قرص‌های لاغری که از ترکیبات قهوه سبز تولید می‌شوند، کمتر آسیب‌زا هستند. اگر برایتان سؤال شده که قهوه سبز چیست؟ در پاسخ باید بگوییم قهوه سبز، همان قهوه معمولی که روزانه از آن استفاده می‌کنیم پیش از بو دادن دانه‌های آن است.

قهوه سبز دارای اسیدکلرونیک و کافئین است که بر روی اشتهای مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد و موجب کاهش وزن و سایز معده آن‌ها می‌شود. این نوع قرص‌ لاغری در دوران بارداری کمتر به مادر و جنین زیان می‌رساند.

قرص‌های لاغری ساخته شده با عصاره چای سبز

همان‌طور که ممکن است بسیاری از شما مطلع باشید، چای سبز لاغرکننده است و مصرف مرتب آن روی وزن تأثیر می‌گذارد. قرص‌های لاغری ساخته شده با عصاره چای سبز از این موضوع استفاده کرده و چای سبز را به ترکیبات شیمیایی خود افزوده‌اند تا میزان کمتری به سیستم عملکردی طبیعی بدن آسیب برساند.

گفته می‌شود این نوع از قرص‌های لاغری در دوران بارداری، موجب لاغری نمی‌شوند؛ اما از افزایش وزن ممانعت می‌کنند. فرمول قرص‌های لاغری ساخته شده با عصاره چای سبز به گونه‌ای است که موجب شکستن راحت‌تر مولکول‌های چربی می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله در ارتباط با مصرف قرص‌ لاغری در دوران بارداری صحبت کردیم و اشاره کردیم چه نوع از قرص‌های لاغری ممکن است برای مادر و جنین کمتر آسیب‌زا باشد. بااین‌حال، اولین پیشنهاد ما برای مادرانی که در دوران بارداری به سر می‌برند و قصد کنترل وزن خود را دارند، استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب دوران بارداری است تا علاوه بر رساندن مواد مغذی به بدن مادر و جنین، کمترین زیان را به ‌آن‌ها برساند.

همچنین، پیشنهاد می‌کنیم اگر در دوران بارداری هستید و قصد مصرف قرص‌های لاغری را برای کنترل وزن خود دارید، پیش از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا از عوارض احتمالی پیش رو آگاه شوید.

عطارباشی

محصولات گیاهی در عطارباشی

شما می‌توانید تمام محصولات گیاهی و لاغری را با کمترین قیمت در عطارباشی تهیه کنید. مجموعه ما متعهد می‌باشد که تمام این محصولات را به صورت اورجینال و با بهترین خدمات به شما عرضه کند.

attarbashi instagram

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید