آموزشی

نکاتی در خصوص انتخاب رنگ مو با توجه به پوست

نکاتی در خصوص انتخاب رنگ مو با توجه به پوست

آیا به دنبال این هستید که شگفت انگیز تر به نظر برسید و ایجاد تغییر در رنگ مو ایده جالبی است که به ذهنات خطور کرده؟ شاید تا بحال به پیشنهاد دیگران و یا سلیقه رنگی خود موهایتان را رنگ کرده اید اما ظاهری شگفت انگیز برایتان بوجود نیاورده؛ یا افراد زیادی را در اطراف خود دیدید که پس از رنگ کردن مو از نظر ظاهری زیبا تر نشده و حتی تاثیر منفی برایشان داشته است، مشکل اصلی در این موارد قطعات اشتباه در انتخاب رنگ مو با توجه به پوست است و این انتخاب ارتباط زیادی با نوع رنگ پوست افراد دارد.

رنگ پوست افراد با توجه به ژنتیک و یا آب و هوایی که در آن زندگی می کنند متفاوت است و زیبایی افراد با رنگ های مختلف هم متفاوت خواهد بود. به طور مثال: رنگ موی خاکستری روشن برای افراد سبزه پوست جالب نخواهد بود و بلاعکس برای افراد سفید پوست زیبایی بیشتری به ارمقان می آورد، یا رنگ موی مسی برای سفید پوستان جالب نیست اما برای سبزه پوستان زیبا خواهد بود. برای این کار باید بعد از شناسایی رنگ پوست خود اقدام به انتخاب رنگ مو با توجه به پوست خود کنید.

انتخاب رنگ مو با توجه به پوست

برای انتخاب رنگ مو با توجه به پوست چه چیز هایی حائز اهمیت است، بر طبق اطلاع عموم مردم کشور ما رنگ پوست افراد به دو طیف سفید یا سبزه تقسیم می شود، که این دو طیف رنگ خود شامل درجه های مختلفی از روشنی و یا تیرگی می باشند.

رنگ پوست سبزه خود دارای چندین درجه است، اگر رنگ دانه های مایل به سبز در درون پوست خود مشاهده کردید به این معناست که رنگ سبزه گونه پوست شما در روشن ترین درجه خود قرار دارد و اگر رنگ دانه های مایل به قهوه ای را مشاهده کردید، اینطور به نظر می رسد که دارای تیره ترین درجه رنگ سبزه می باشید.

افراد سفید پوست نیز درجه های مختلفی از تیرگی و روشنی دارند، که روشن ترین پوست ها دارای رنگ دانه های مایل به آبی و تیره تر ها مایل به صورتی روشن می باشند.

حال برای انتخاب رنگ مو با توجه به پوست باید بیشتر به تناژ این رنگ دانه ها توجه کنیم، چرا که رنگ مو ها دارای تناژ سرد و گرم هستند. پس قبل از انتخاب رنگ مو با توجه به پوست باید تناژ رنگ پوست خود را به درستی تشخیص دهید، در ادامه راهنمایی های لازم را جهت تشخیص تناژ رنگ پوستتان را خواهیم گفت.

رنگ مو چیست؟ آشنایی با انواع رنگ مو

تشخیص تناژ رنگ پوست خود

کنار پنجره بایستید، با استفاده از آینه ایی که در روبه روتان قرار دارد به ناحیه زیر چشمان خود نگاه کنید، آیا شما پوستی با رنگ بنفش و یا آبی  دارید؟ در این صورت تناژ پوست شما سرد است و یا پوستی با رنگ بیشتر متمایل به سبز یا زرد دارید؟ که اگر اینطور باشد تناژ پوست شما گرم خواهد بود.

ممکن است تشخیص این رنگ ها بر روی صورتتان ساده نباشد اما جای نگرانی نیست، به شما چند راه کار ساده دیگر برای تشخیص تناژ اصلی رنگ پوستتان را خواهیم داد، این راه کار ها ابارتند از:

  • استفاده از رژ گونه
  • واکنش در برابر نور آفتاب
  • با کمک ملحفه سفید
  • رنگ رگ های دست
  • با استفاده از زیور آلات

رنگ موی مناسب با رنگ پوست خود

تشخیص تناژ با استفاده از رژ گونه

رژ گونه ای به رنگ صورتی را روی یک گونه خود و رژ گونه ای به رنگ هلویی را روی گونه ی دیگر خود امتحان کنید. جلو آینه بایستید و به چهره خود نگاه کنید. آیا رژ گونه ای با رنگ صورتی در پوست شما هاله های صورتی ایجاد می کند؟ اگر رژ گونه ای با رنگ هلویی در پوست شما هاله ی طلایی ایجاد کند، شما یک فرد با تن پوستی گرم هستید.

حالا دقیق به چهره خود درآینه نگاه کنید ببینید کدام رژ گونه برای پوست شما مناسب تر است.کدام رژ گونه کاملا با پوست شما ترکیب رنگی بهتر پیدا می کند؟ رنگ پوست هایی با تن سرد در رژ گونه صورتی بهتر به نظر می رسند، در صورتی که افرادی با تن پوستی گرم در رنگ رژ گونه هلویی زیبا تر به نظر می رسند.

تشخیص تناژ در مقابل نور آفتاب

در ادامه مبحث نکات انتخاب رنگ مو با توجه به پوست، پوست خود را در معرض نور آفتاب مورد بررسی قرار دهید، آیا زود می سوزد؟ اگر اینطور به نظر برسد این نشانه  خوبی می تواند باشد چرا که نشان می دهد شما فردی با رنگ پوستی سرد هستید، در صورتی که افرادی با رنگ پوستی گرم به راحتی تیره تر و برنزه تر می شوند.

تشخیص تناژ با استفاده ملحفه

یک ملحفه سفید روی شانه های خود بندازید، متوجه نمایش و رنگ پوستی خود در برابر ملحفه خواهید شد. اگر قرار گیری ملافه در کنار پوست شما رنگی مایل به آبی یا صورتی را در شما نمایش دهد، می توان گفت شما به احتمال زیاد فردی با تن پوستی سرد هستید. افرادی با تن پوستی گرم بعد از قرار گیری ملافه در کنار پوست خود رنگ زرد مایل به نارنجی را حس می کنند. 

تشخیص تناژ با کمک رنگ رگ های دست

مچ دست خود را برگردانده و مقابل دید خود قرار دهید، رگ های دست شما چه رنگی را نشان می دهد؟ وجود رنگ آبی در رگ ها نشان دهنده تن پوستی سرد است، در حالی که وجود رنگ سبز در رگ ها نمایان کننده تن پوستی گرم است. اگر هر دو رنگ را در پوست خود مشاهده می کنید شما فردی بی طرف در تن پوستی خود هستید.

تشخیص تناژ رنگ پوست خود

تشخیص تناژ با استفاده از زیور آلات

یک زنجیر طلا را بردارید و دور گردن خود بندازید  و همین طور یک زنجیر نقره ای را هم امتحان کنید و دور گردن خود بندازید. حالا عقب برید و به تصویر خود نگاه کنید، کدام یکی از این زنجیر ها در گردن شما بهتر به نظر می رسند؟ رنگ پوستی سرد در جواهرات نقره وجه زیبا تری دارد.

در حالی که افرادی که رنگ پوستی سبزه و گرمی دارند جواهرات طلا نمایش خاص و چشمگیر تری در پوستشان دارد. البته توجه داشته باشید، انجام این کار یکم می تواند دشوار باشد چرا که انجام این کار بسیار به سلیقه و تصور ذهنی فرد بستگی دارد.

توصیه ما این است که اگر از افرادی هستید که رنگ پوستی خود را تشخیص نمی دهید از این مورد به عنوان یک تعیین کننده استفاده نکنید. خب، با توجه به این عوامل و کار ها پاسخ خود را هم در نظر بگیرید. آیا شما فردی هستید مابین رنگ برنزه و سفید قرار دارید؟ در این صورت می توانید هم از رژ گونه صورتی و هم هلویی استفاده کنید و همین طور می توانید از جواهرات نقره ای و طلایی بیندازید و اینکه انواع رنگ موها روی شما هاله زیبایی می اندازد.

انتخاب رنگ مو با توجه به تناژ پوست

به یکی از عکس های دوران بچگی خود نگاهی بیندازید، آیا به نظر شما آن رنگ مو جالب تر و طبیعی تر به نظر نمی آید؟ ممکن است در نگاه اول متوجه آن همه زیبایی نشوید، اما رنگ مو و تن پوستی شما همسان و هم رنگ هم هستند. قانون بسیار راحت است، رنگ پوست گرم در رنگ موهایی با تناژ گرم بهتر به نظر می رسند در حالی که رنگ پوست سرد در رنگ موهایی با تناژ سرد بهتر هستند.

هدف در واقع این است که سایه ای را انتخاب کنید که به بهترین حالت ویژگی های منحصر به فرد و طبیعی شما را نشان دهد. همین طور، اطلاع از رنگ پوست خود به شما کمک می کند که مدل آرایشی خود و رنگ لباس مخصوص رنگ پوستتان را پیدا کنید. همین طور که گفته شد، گرم پوست هستید یا سرد پوست؟ در این مقاله چگونگی فهمیدن آن توضیح داده شد.

رنگ موی مناسب برای افراد با تناژ رنگ پوستی سرد

برای انتخاب رنگ مو با توجه به پوست تناژ سرد باید بگوییم رنگ موهای سرد نمایش بهتری خواهند داشت. یک سری از طیف ها وجود دارند که به شما کمک می کنند تا متوجه شوید چه رنگ هایی با پوست سفید شما همخوانی دارد: خاکستر، پلاتین، شامپاین و … . اگر جز افرادی هستید که رنگ پوست رنگ پریده و سفید تری دارید، رنگ های خاکستری و سرد و همین طور شرابی و قرمز برایتان بسیار مناسب است.

رنگ موی مناسب برای افراد با تناژ رنگ پوستی گرم

برای انتخاب رنگ مو با توجه به پوست تناژ گرم باید گفت این افراد در رنگ موهای گرم زیباتر به نظر می آیند. این افراد برای ترکیب زیبای رنگ مو با پوست خود باید به دنبال رنگ هایی مانند طلایی، برنزی و مسی در رنگ موی خود باشند. رنگ موهای گرم مثل طلایی یا قرمز به رنگ پوست سبزه گرما می بخشند. البته باید توجه داشته باشید که، رنگ پوستی سرد در درون خود تناژ آبی یا صورتی دارد.

در حالی که رنگ سبز، زرد و همین طور نارنجی نشانگر گرمی در تن پوستی است. اگر رنگ پوستی قرمز دارید انتخاب رنگ موی خاکستری یا سرد می تواند این سردی پوست را کاهش دهد. اگر شک دارید کافی است که رنگ خود را امتحان کنید. امیدواریم این مطلب برای انتخاب رنگ مو با توجه به پوست به شما کمک کرده باشد.

عطارباشی

محصولات گیاهی در عطارباشی

شما می‌توانید تمام محصولات گیاهی و لاغری را با کمترین قیمت در عطارباشی تهیه کنید. مجموعه ما متعهد می‌باشد که تمام این محصولات را به صورت اورجینال و با بهترین خدمات به شما عرضه کند.

attarbashi instagram

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید