آموزشی, مقالات

بهترین روغن برای تقویت ناخن ها

بهترین روغن برای تقویت ناخن ها

افراد از قدیم الایام از روغن و یا موارد دیگری برای تقویت ناخن های خود استفاده می‌کردند. چرا که ناخن ها در طول زمان شکننده می‌شد و یا این که در اثر کمبود برخی عناصر در بدن، سست می‌شد و نیاز به رسیدگی پیدا می‌کرد. در ادامه به بررسی بهترین روغن برای تقویت ناخن ها خواهیم پرداخت و روش های استفاده از این مواد را به شما عزیزن آموزش خواهیم داد لذا اگر ناخن های شما نیز می‌شکند با ما همراه باشید.

چرا از روغن برای استحکام ناخن استفاده می‌کنند؟

از روغن برای براق کردن ناخن ها استفاده می‌شود زیرا به ناخن ها و پوست اطراف آن رطوبت می‌بخشند و ناخن از این طریق تغذیه می‌شود. همچنین می‌تواند به تقویت ناخن ها و جلوگیری از شکننده شدن و شکستن آنها کمک کند.

علاوه بر این، استفاده از روغن برای براق کردن ناخن ها می‌تواند به آنها درخشندگی کاملی بدهد و ظاهر کلی آنها را افزایش دهد. برخی از روغن‌های رایج مورد استفاده برای صیقل دادن ناخن عبارتند از: روغن جوجوبا، روغن بادام و روغن نارگیل.

روغن آرگان

یکی از بهترین روغن ها برای تقویت ناخن دست روغن آرگان است. این ماده سرشار از رژیم غذایی E و اسیدهای چرب حیاتی است که به تغذیه و تقویت ناخن ها کمک میکند و باعث میشود ناخن ها بسیار کمتر مستعد شکستگی و شکنندگی شوند. روغن آرگان همچنین دارای خانه های مرطوب کننده ای است که ممکن است تناسب اندام و ظاهر ناخن ها را بهبود بخشد.

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای تقویت و تغذیه ناخن ها یک درمان طبیعی معروف است که توسط بسیاری از افراد در جستجوی بهبود سلامت و ظاهر ناخن های خود مورد استقبال قرار گرفته است. روغن نارگیل به دلیل مرطوب ‌کننده، حالت‌ دهنده و محافظ سلول ها، فواید بالقوه زیادی برای مراقبت از ناخن دارد.

نحوه استفاده از روغن نارگیل به عنوان بهترین روغن برای تقویت ناخن ها

در اینجا مراحل استفاده از روغن نارگیل برای تقویت و تغذیه ناخن های خود آورده شده است:

  1. مرطوب کردن کوتیکول ها: استفاده از مقدار کمی روغن نارگیل روی کوتیکول ها و ماساژ ملایم آن می‌تواند به مرطوب نگه داشتن بستر و کوتیکول ناخن کمک کند. این می‌تواند از خشکی و پوسته پوسته شدن کوتیکول ها جلوگیری کند و باعث رشد ناخن های سالم تر شود.
  2. خیساندن ناخن: می‌توانید با کمک آب گرم و یک قاشق روغن نارگیل، یک خیس کردن ناخن آسان DIY ایجاد کنید. ناخن های خود را به مدت چند دقیقه در این ترکیب خیس کنید تا به مرطوب شدن و نرم شدن ناخن ها کمک کنید.
  3. ماساژ ناخن: ماساژ دادن روغن نارگیل بر روی ناخن ها و منافذ اطراف و پوست می‌تواند به بهبود جریان و تامین رطوبت تشک ناخن کمک کند و احتمالا به رشد ناخن های سالم کمک می‌کند.
  4. درمان یک روزه: برای درمان گسترده، می‌توانید بهترین روغن برای تقویت ناخن ها یعنی روغن نارگیل را روی ناخن‌ ها و کوتیکول ‌ها قبل از تشک مشاهده کنید، سپس دستکش یا جوراب نخی بپوشید تا روغن در طول شب ناخن‌ های شما را عمیقاً تغذیه کند.
روغن برای تقویت ناخن ها 3

خواص روغن نارگیل برای ناخن چیست؟

این روغن برای تقویت ناخن ها شامل اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است که شامل اسید لوریک است که دارای سلول های ضد میکروبی و مرطوب کننده است. همچنین سرشار از ویتامین E است که می‌تواند به تغذیه و محافظت از ناخن ها و پوست اطراف کمک کند.

حتی به عنوان استفاده از روغن نارگیل برای مراقبت از ناخن، بسیار مهم است که مشاهده کنید که نتایج روی افراد مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، هنگامی که به روغن نارگیل حساسیت بیش از حد دارید، اجتناب از استفاده از آن برای جلوگیری از واکنش های نامطلوب ضروری است.

گنجاندن روغن نارگیل در روتین مراقبت از ناخن شما می‌تواند به لطف کمک به حفظ سلامت و تغذیه ناخن ها، یک کار آسان و طبیعی باشد. با این حال، رعایت بهداشت دقیق ناخن، اجتناب از قرار گرفتن در معرض آب و ترکیبات شیمیایی خشن، و داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی که به سلامت ناخن کمک می‌کند، نیز مهم است.

همانطور که معمولاً، هنگامی که نگرانی خاصی در مورد سلامت ناخن های خود دارید یا به دنبال رفع هر گونه مشکل دقیق ناخن هستید، مشورت با یک متخصص پوست یا یک متخصص مراقبت از ناخن برای درمان شکنندگی ناخن ها می‌تواند معجزه آسا باشد.

خواص معجزه آسای روغن زیتون برای ناخن ها

روغن زیتون یک ماده طبیعی درجه یک  برای تقویت ناخن ها است که توانایی های متعددی را به عنوان بهترین روغن برای تقویت ناخن ها به ارمغان می‌آورد. این مایل ها سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است، که آن را به یک اولویت محبوب برای تغذیه ناخن ها و کوتیکول ها تبدیل می‌کند.

فواید روغن زیتون

علت این که روغن زیتون خواص شگفت انگیزی دارد را و یکی از بهترین روغن ها برای تقویت ناخن می‌باشد را می‌توانید در ادامه مطالعه نمایید:

  1. مرطوب کننده: روغن زیتون یک نرم کننده موثر است که به ناخن ها و پوست اطراف آن رطوبت رسانی می‌کند. با هیدراته نگه داشتن ناخن ها، ممکن است از خشکی، شکنندگی و لایه برداری جلوگیری کند و سلامت جهانی ناخن را ارتقا دهد.
  2. تقویت ناخن ها: خواص مرطوب کنندگی روغن زیتون می‌تواند با جلوگیری از تبدیل شدن ناخن ها به شکننده و در معرض خطر شکستن، به تقویت ناخن ها کمک کند. استفاده منظم از روغن زیتون می‌تواند به ناخن های سالم تر و انعطاف پذیرتر کمک کند.
  1. کوتیکول‌ها را نرم می‌کند: ماساژ دادن روغن زیتون روی کوتیکول ‌ها می‌تواند به حفظ نرمی و هیدراته بودن آن ‌ها کمک کند، خطر خشکی و ناهمواری کوتیکول ‌ها را کاهش داده و ظاهری مرتب و سالم به ناخن ‌ها می‌دهد.
  1. تشک ناخن را تغذیه می‌کند: روغن زیتون در حالی که روی ناخن استفاده می‌شود، می‌تواند ویتامین های اساسی و آنتی اکسیدان ها را ارائه دهد. این ماده غذایی می‌تواند به طور بالقوه از رشد بهتر ناخن و سلامت طبیعی ناخن پشتیبانی کند.
  1. ظاهر ناخن ها را بهبود می‌بخشد: در طول سال ها، استفاده روزمره از روغن زیتون ممکن است به ظاهر ناخن ها کمک کند و آنها را درخشان تر و سالم تر نشان دهد.

چرا روغن زیتون باید حتما اصل باشد؟

استفاده از بهترین روغن برای تقویت ناخن ها یعنی روغن زیتون بکر بیشتر ضروری است، زیرا بهترین سطح از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها را حفظ می‌کند. علاوه بر این، ترکیب یک برنامه غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی و مواد معدنی می‌تواند مراقبت خارجی ناخن‌های شما را تکمیل کند و به تناسب کلی ناخن‌ها کمک کند.

حتی از آنجایی که روغن زیتون ممکن است یک افزودنی گرانبها در مراقبت از ناخن شما باشد، نتایج نیز ممکن است متفاوت باشد. اگر مشکل خاصی در مورد تناسب ناخن های خود دارید یا به دنبال مشاوره متمرکز در مراقبت از ناخن هستید، توصیه می‌شود با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از ناخن برای هدایت شخصی صحبت کنید.

روغن برای تقویت ناخن ها 2

روغن معجزه آسای ناخن؛ روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ که با نام روغن آمیگدالین نیز شناخته می‌شود، از مغز بادام ترش گرفته می‌شود و در بسیاری از داروهای سنتی و گیاهی به عنوان روغن برای تقویت ناخن ها استفاده می‌شود. در رابطه با ناخن، روغن بادام ترش به دلیل ترکیبات غنی از ویتامین ها و ترکیبات، اثرات و فواید متعددی به همراه دارد و این روغن برای تقویت ناخن ها بسیار خوب است.

چرا روغن بادام تلخ؟

یکی از بهترین روغن ها برای تقویت ناخن روغن بادام ترش است؛ این روغن سرشار از اسیدهای چرب و مواد مغذی لازم است که می‌تواند به تقویت و تغذیه ناخن ها کمک کند. خواص مرطوب کنندگی آن احتمالا می‌تواند به جلوگیری از شکنندگی و شکستگی ناخن کمک کند و برق معمولی ناخن را تقویت کند.

این روغن حاوی مواد مغذی A، B و E به همراه مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم است که می‌تواند به تغذیه ناخن ‌ها و کوتیکول‌ ها کمک کند و به سلامت و شاداب ‌تر شدن ناخن ‌ها کمک کند.

ماساژ دادن روغن بادام ترش روی کوتیکول ها می‌تواند به حفظ هیدراته، نرم و سالم ماندن کوتیکول ها کمک کند و خطر خشکی و سفت شدن کوتیکول ها را کاهش دهد و ظاهری مرتب و مرتب به نظر می‌رسد.

روغن بادام ترش دارای خواص نرم کنندگی است که می‌تواند یک سد محافظ در ناخن ها ایجاد کند و به چسباندن رطوبت و محافظت از ناخن ها در برابر عوامل استرس زای محیطی کمک کند. نرم افزار معمولی روغن بادام تلخ نیز بدون شک ممکن است درخشندگی گیاهی به ناخن ها بدهد و آنها را سالم تر و درخشان تر کند.

مواردی استثنائی در مورد روغن بادام تلخ

مانند تمام محصولات جدید، توصیه می‌شود یک امتحان پیش از استفاده از روغن بادام تلخ انجام دهید تا مطمئن شوید که واکنش حساس یا حساسیت به روغن برای تقویت ناخن ها ندارید. روغن بادام تلخ قوی است و باید به مقدار کم استفاده شود. همچنین می‌توان آن را با یک روغن خوراکی، از جمله روغن زیتون یا روغن جوجوبا، برای ایجاد یک درمان سفارشی ناخن و کوتیکول مخلوط کرد.

روغن بادام تلخ حاوی آمیگدالین است که ممکن است در داخل قاب به سیانید تبدیل شود. احتیاط کنید و از روغن بادام تلخ فقط به صورت خارجی استفاده کنید. روغن بادام شیرین که دیگر حاوی آمیگدالین نیست، اغلب به عنوان یک فرصت مطمئن تر برای کاربردهای خارجی استفاده می‌شود. مانند هر درمان طبیعی، پیامدهای شخصیتی نیز ممکن است متفاوت باشد، و استفاده از روغن بادام تلخ در حد اعتدال و با احتیاط ضروری است.

بهترین روغن برای تقویت ناخن ها بخر، با ناخونات دل ببر

با خرید بهترین روغن برای تقویت ناخن ها می‌توانید همیشه دست هایی مرتب و زیبا داشته باشید و نیازی به هزینه های اضافی برای انجام مانیکور و خدمات مشابه آن نداشته باشید. لذا با وقت گذاشتن در طول روز برای مدتی کوتاه می‌توانید با ناخن های طبیعی خود در هر جمعی دلبری کنید.

عطارباشی

محصولات گیاهی در عطارباشی

شما می‌توانید تمام محصولات گیاهی و لاغری را با کمترین قیمت در عطارباشی تهیه کنید. مجموعه ما متعهد می‌باشد که تمام این محصولات را به صورت اورجینال و با بهترین خدمات به شما عرضه کند.

attarbashi instagram

دیدگاهتان را بنویسید