آموزشی

رنگ مو چیست؟ انواع رنگ مو را بشناسید

رنگ مو چیست؟ انواع رنگ مو را بشناسید

برای کسانی که تا به حال رنگی روی موهای خود نزده اند حتما سوال است که رنگ مو چیست و انواع آن کدام است؟ رنگ کردن مو روشی جذاب است که به شما اجازه میدهد تا رنگ موهای خود را تغییر دهید و فردیت خود را مشخص کنید. روش های متعددی برای رنگ کردن مو وجود دارد، با این حال ما به ارزیابی مد روز از غیر معمول ترین آنها تا معمولی ترینشان خواهم رسید.

فهرست مطالب

رنگ مو چیست؟ انواع رنگ مو را بشناسید

رنگ مو چیست؟ در پاسخ باید گفت به رنگدانه تارهای مو اشاره دارد که میتواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. مایل ها از طریق حضور و آگاهی ملانین تعیین میشود، رنگدانه ای که از طریق سلول های تخصصی به نام ملانوسیت ها تولید میشود. ملانین به دو شکل وجود دارد: اوملانین که پاسخ گوی رنگ موهای قهوه ای و مشکی است و فئوملانین که به رنگ موهای صورتی و بلوند کمک میکند.

انواع رنگ مو

در سوال رنگ مو چیست قطعا یک جواب بیشتر وجود ندارد، موادی که آغشته به مو میشوند که ممکن است شیمیایی باشند و یا طبیعی مانند حنا و موجب تغییر رنگ موهای شما میشود. رنگ موها دارای دو نوع مختلف و یا بهتر بگوییم دو دسته بندی مختلف میباشند. در ادامه با انواع رنگ مو آشنا میشویم.

رنگ موی همیشگی

در این روش از مجموعه ای از پراکسید هیدروژن و آمونیاک برای باز کردن کوتیکول مو و رنگ اعتباری در عمق ساقه مو استفاده میشود. مولکول های رنگ با ملانین طبیعی مو واکنش میدهند و رنگ آن را به طور کامل تغییر میدهند. رنگ ‌های دائمی می‌توانند موهای شما را روشن یا تیره کنند، و نتایج طولانی‌ مدتی را ارائه می‌دهند که به تدریج در طول سال‌ ها با رشد موهای جدید محو می‌شوند.

رنگ موی نیمه دائمی

این رنگ ها شامل مولکول های سایه کوچک تری هستند که تا حدی به کوتیکول مو نفوذ میکنند. آنها دیگر حاوی آمونیاک نیستند و در مقایسه با رنگ های دائمی فرمول ملایم تری دارند. رنگ های نیمه دائمی به تدریج طی چند هفته یا پس از چندین بار شستشو محو میشوند. این رنگ‌ ها در صورتی که نیاز به آزمایش با رنگ‌ های مختلف بدون تعهد دائمی داشته باشید، عالی هستند. آنها در موها ملایم تر هستند و اغلب در سایه های پر جنب و جوش و غیر متعارف موجود هستند.

رنگ موی گذرا

این تکنیک مستلزم استفاده از سایه در فضای بیرونی ساقه مو و پوشش سریع آن است. رنگ های گذرا معمولاً به صورت کاغذی مانند اسپری، ژل یا گچ در دسترس هستند. آنها دیگر به کوتیکول مو نفوذ نمیکنند، بنابراین میتوان رنگ را بدون زحمت شستشو داد. رنگ ‌های مختصر برای موقعیت ‌های منحصر به‌ فرد یا برای کاوش در ظاهر خارق ‌العاده بدون تعهد طولانی مدت هستند. با این حال، رنگ ممکن است روی لباس یا بالش تغییر کند، بنابراین مراقب باشید.

هایلایت و کم لایت

در ادامه مبحث رنگ مو چیست باید بدانید که مدل های مختلف آن نیز چگونه است. هایلایت و کم لایت شامل رنگ کردن انتخابی بخش های خاصی از مو برای ایجاد شدت و ابعاد است. هایلایت رشته های روشن تری هستند که با رنگ پایه تضاد دارند، حتی اگر نورهای کم رشته های تیره تر باشند. این استراتژی ‌ها را می‌توان با استفاده از تکنیک ‌های متعددی مانند فویل کردن، بالیاژ یا برجسته کردن کلاهک انجام داد. آنها نیاز به ابزار حرفه ای دارند که معمولاً از طریق یک آرایشگر انجام می شود تا نتایج جستجوی طبیعی را به دست آورند.

 

انواع مختلف رنگ مو

انواع مختلف رنگ مو چیست و از چه جنس هایی می‌باشد؟

تغییر یافتن رنگ مو از طریق عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی و سن نیز امکان پذیر است. با بالا رفتن سن انسان، تولید ملانین نیز کاهش می‌یابد و در موهای خاکستری یا سفید ظاهر می‌شود. رنگ مو ممکن است از طریق تکنیک های مختلف، همراه با رنگ کردن یا سفید کردن، تغییر یابد. رنگرزی شامل استفاده از انواع رنگ مصنوعی برای مو است، همزمان با سفید کردن، رنگ طبیعی را با ریختن یا شکستن ملانین موجود روشن می کند. این فرآیندها را می توان در خانه یا با استفاده از متخصصان در سالن ها انجام داد.

جنس انواع رنگ مو به شرح زیر میباشد:

  1. رنگ موی گیاهی: این مورد از انواع مختلف رنگ مو به رنگ مویی اشاره دارد که فرد با آن متولد میشود، که می تواند از سیاه و قهوه ای تا صورتی و بلوند متغیر باشد.
  2. رنگ موی همیشگی: این فرم از سایه مو به ساقه مو نفوذ میکند و سایه طبیعی را برای همیشه تغییر میدهد. معمولاً حاوی آمونیاک یا سایر مواد شیمیایی برای باز کردن کوتیکول مو و اجازه نفوذ رنگ به آن است.
  3. رنگ موی نیمه ماندگار: در پاسخ به سوال رنگ مو چیست باید اضافه کرد که رنگ موی نیمه ماندگار نیز داریم که این نوع سایه مو بیرون درهای ساقه مو را می پوشاند و با هر بار شستشو به طور پیوسته محو میشود. این شامل آمونیاک نیست و کمتر برای مو نامطلوب است.
  4. رنگ موی مختصر: این نوع رنگ کردن مو موقتی است و می تواند بدون مشکل شسته شود. آن را به طور منظم برای فعالیت های خاص و یا برای آزمایش با رنگ های منحصر به فرد استفاده میشود.
  5. هایلایت و کم لایت: این تکنیک ها شامل اضافه کردن رشته های رنگ روشن تر (هایلایت) یا تیره تر (کم لایت) به انواع رنگ مو برای ایجاد اندازه و مقایسه است.
  6. بالایاژ: این تکنیکی است که در آن رنگ‌ آمیزی با دست روی موها رنگ می‌شود تا تاثیری طبیعی و آفتاب ‌بوسیده ایجاد کند. معمولاً شامل سایه ‌های روشن ‌تر خورشید است که به انتهای مو نزدیک ‌تر هستند.
  7. Ombre: این یک ضربه گرادیان است که در آن مو از یک رنگ روی ریشه به رنگ دیگری در انتهای آن تغییر میکند. ممکن است یک تمایز پراکنده یا چشمگیر در سایه های خورشید باشد.
  8. رنگ موی پاستلی: این به عینک های آفتابی ملایم و کم رنگ، متشکل از بنفش پاستلی، آبی یا اسطوخودوس اشاره دارد. معمولا قبل از استفاده از رنگ پاستلی، موها را از قبل روشن کنید.
  9. سایه موی افسانه‌ای: این شامل رنگ های پر جنب و جوش و غیر متعارف مانند رنگ های نئونی بی تجربه، قرمز یا نارنجی است. این رنگ ‌ها به طور مرتب نیاز به روشن شدن دارند و می‌توانند حفظ شوند.

توجه به این نکته ضروری است که هر نوع روش رنگ آمیزی مو میتواند باعث آسیب به مو شود، بنابراین بسیار مهم است که مراقبت مناسب داشته باشید و در صورت عدم اطمینان به مشورت با یک حرفه ای فکر کنید.

رنگ موی مناسب با رنگ پوست خود

چگونه رنگ موی مناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کنیم؟

تصمیم گیری در مورد انتخاب انواع رنگ مو مناسب برای منافذ و رنگ پوست میتواند ظاهر کلی شما را تزئین کند و ویژگی های شما را تکمیل کند. در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به انتخاب سایه موی مناسب برای رنگ پوست وجود دارد. اول این که رنگ پوست خود را تعیین کنید؛ ته رنگ پوست میتواند گرم، خنک یا خنثی باشد. 

ته رنگ های گرم دارای رنگ های زرد، هلویی یا طلایی هستند، حتی اگر ته رنگ های سرد دارای سایه های قرمز، زرشکی یا آبی هستند. ته رنگ های خنثی ترکیبی از رنگ های گرم و بد بو دارند.

در مورد رنگ موی گیاهی خود فکر کنید؛ اگر میخواهید یک رنگ موی پراکنده داشته باشید، عینک آفتابی را در نظر بگیرید که ممکن است به رنگ طبیعی موهای شما نزدیک باشد. این ممکن است به ایجاد ظاهری طبیعی و هماهنگ بیشتر کمک کند.

ته رنگ های گرم با رنگ موهای گرم؛ اگر ته رنگ های گرمی دارید، رنگ های مو مانند بلوند طلایی، قهوه ای کاراملی یا قهوه ای می تواند منافذ و رنگ پوست شما را تکمیل کند.

ته رنگ های سرد را با سایه های سرد بپوشید؛ وقتی ته رنگ های سرد دارید، رنگ های مو مانند بلوند پلاتینی، قهوه ای خاکستری یا شرابی می تواند چهره شما را تزئین کند.

به رنگ چشم خود فکر کنید؛ سایه چشم شما نیز می تواند در انتخاب سایه موی مناسب نقش داشته باشد. به عنوان مثال، رنگ موی حرارتی می‌تواند چشم‌ های آبی یا بی روح را برجسته کند، حتی رنگ‌ های سرد مو می‌تواند مکمل چشم‌ های قهوه ‌ای یا فندقی باشد.

به دنبال مشاوره متخصص باشید؛ اگر تقریباً مطمئن نیستید که کدام رنگ مو برای شما عالی است، در مورد مشورت با یک آرایشگر حرفه ای یا آرایشگر فکر کنید. آنها می توانند رنگ پوست شما را تعیین کنند و دستورالعمل های شخصی سازی شده را عمدتا بر اساس درک خود ارائه دهند.

درک کنید، اینها فقط پیشنهادات کلی هستند، و ترجیح شخصی علاوه بر این، موقعیت قابل توجهی در انتخاب رنگ موی مناسب دارد. مهم است که رنگی را انتخاب کنید که به شما اطمینان و راحتی را تجربه کند.

میزان اکسیدان در ترکیبات رنگ مو چقدر باید باشد؟

در مبحث رنگ مو چیست و انواع رنگ مو ؛ مهم است که از میزان اکسیدان مورد نیاز نیست صحبت کنیم. مقدار اکسیدان در رنگ مو بسته به لوگو و نوع رنگ مو می تواند متفاوت باشد. اکسیدان ها که به آنها سازنده یا فعال کننده نیز گفته میشود، برای کمک به نفوذ رنگ مو به ساقه مو و ایجاد یک تجارت سایه دائمی استفاده میشود.

غلظت اکسیدان معمولاً با طیف وسیعی از جمله 10 حجم، 20 حجم، 30 وسعت یا 40 مقدار مشخص میشود. هر چه مقدار آن بهتر باشد، اکسیدان قوی تر است و ممکن است باعث افزایش یا روشن شدن بیشتر شود. پیروی از دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده سایه مو و استفاده از میزان مناسب اکسیدان برای نتیجه نهایی مورد نظر ضروری است.

رنگ مو را با سلیقه و دقت خودتان انتخاب کنید!

در مبحث انواع مختلف رنگ مو مهم است که توجه داشته باشید که رنگ کردن مو، به خصوص با رنگ های دائمی، اگر به خوبی انجام نشود یا مراقبت مناسب از مو انجام نشود، می تواند به مو آسیب برساند. اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از هر رنگی برای بررسی آلرژی یا واکنش های مخرب، پچ چک را انجام دهید.

 اگر تقریباً در مورد تکنیک مطمئن نیستید، همیشه بهترین راهکار این است که از یک آرایشگر حرفه ای مشاوره بگیرید که می تواند شما را راهنمایی کند و از نتایج فوق العاده اطمینان حاصل کند، حتی اگر خطرات توانایی را به حداقل برساند.

توجه داشته باشید، آزمایش انواع مختلف رنگ مو به لطف تغییر ظاهر شما می تواند سرگرم کننده و خلاقانه باشد، اما مراقبت مناسب از موهای رنگ شده برای حفظ سلامت و رنگی بودن آن ضروری است. از شامپوها و نرم‌ کننده‌ های بی‌ خطر استفاده کنید، حالت گرمی خود را کاهش دهید، و از موهای خود در برابر تبلیغات نامتعادل خورشید محافظت کنید تا ماندگاری سایه خود را حفظ کنید.

امیدوارم این اطلاعات به شما کمک کند که استراتژی های استثنایی رنگ مو را درک کنید و انواع رنگ مو را بشناسید و شما را به کشف فرصت های جدید رنگ مو برانگیزد!

عطارباشی

محصولات گیاهی در عطارباشی

شما می توانید تمام محصولات گیاهی و لاغری را با کمترین قیمت در عطارباشی تهیه کنید. مجموعه ما متعهد می باشد که تمام این محصولات را به صورت اورجینال و با بهترین خدمات به شما عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید