آموزشی, مقالات

دمنوش چیست | با خواص 10 دمنوش معروف آشنا شوید

دمنوش چیست ؟ با خواص ۱۰ دمنوش معروف آشنا شوید

شاید برای هیچ یک از افرادی که به طور روزمره از چای استفاده می کنند سوال پیش نیاید که دمنوش چیست و چه خواصی دارد اما بهتر است بدانید که هر یک از دمنوش هایی که ما به صورت روزانه استفاده می نماییم دارای خواص خاصی می‌باشند که نیاز است با توجه به خاصیت هر یک از این محصولات آن ها را استفاده نماییم.

البته توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه از چای و دمنوش ها می توانند موجب کم خونی شوند اما اگر به صورت درست و معقول استفاده شوند همانند هر محصول دیگری که در مصرف آن زیاده روی نمی شود، می توانند خواص معجزه آسایی برای بدن انسان ها داشته باشند. در ادامه ما خواص دمنوش‌های مختلف را بررسی می کنیم.

حال بهتر است ببینیم که اصلا دمنوش چیست و چه خواصی دارد؟

همه ما برای این که بتوانیم از دست خستگی های روزمره خود به طریقی راحت شویم به سراغ چایی و دمنوش هایی می رویم که بتوانیم آرامش اعصاب خود را به دست آوریم. اما دمنوش چیست که می تواند این چنین به کمک دردهای روحی و جسمی ما بشتابد؟ دمنوش ها در حقیقت از میوه های خشک شده به عمل می آیند و گل ها و گیاهان متعدد و ادویه جات نیز می توانند در ساخت این محصولات خوش مزه استفاده شوند.

علت تنوع مزه در دمنوش ها نیز همین موضوع است که می توان آن ها را از گیاهان متعددی به عمل آورد و مورد استفاده عموم قرار داد. در گذشته های دور گیاهان دارویی را به صورت مستقیم می جوشاندند و می نوشیدند اما امروزه این دمنوش ها را فراوری کرده و در پک های مخصوصی به فروش می رسانند و روی خواص آن ها کارهای ویژه ای انجام می شود و ممکن است یک دمنوش حاصل فراوری چند گیاه مختلف باشد.

خواص دمنوش‌های معروف

خواص دمنوش برای بدن را بدانید | خواص 10 دمنوش معروف

پس از این که فهمیدیم دمنوش چیست بهتر است به این موضوع بپردازیم که این نوشیدنی های فوق العاده دارای چه خواصی برای بدن می باشند که امروزه آن ها را در بین عموم مردم محبوب کرده است.

 برای این که بتوانیم خواص دمنوش چیست را بگوییم لازم است به معرفی دمنوش های مختلف بپردازیم چرا که هر دمنوش می تواند خواص منحصر به فرد خود را داشته باشد. در قسمت زیر به معرفی این گیاهان خواهیم پرداخت.

دمنوش بابونه

این دمنوش از آن دسته از نوشیدنی هایی می باشد که موجب آرامش اعصاب می گردد که افراد بسیاری از آن برای درمان مواردی چون بی خوابی استفاده می نمایند. همچنین از این گیاه برای درمان افسردگی و افزایش کیفیت خواب استفاده می نمایند که استفاده از آن مخصوصا برای خانم ها توصیه می گردد. بازه اثر گذاری آن دو هفته می باشد. همچنین بانوانی که به تازگی زایمان کرده اند نیز می توانند با خوردن این دمنوش از افسردگی های ناشی از زایمان نجات پیدا کنند.

  • عموما این دمنوش را با نام دمنوش آرامش می شناسند که برای بهبود سندرم پیش از قاعدگی، کنترل و بهبود سطح چربی و کنترل قند خون نیز بسیار موثر عمل می کند.

دمنوش نعناع

از دیگر تاثیرات دمنوش ها رفع مشکلات گوارشی می باشد که برای این مورد می توانید از دمنوش نعناع کمک بگیرید. از محبوب ترین ها در نوشیدنی های گرم است و فوایدی چون ضد سرطان بودن، آنتی اکسیدان و ضد باکتری و ضد ویروس بودن را در پی دارد.

دمنوش سرخارگل (اکیناسه)

از جمله دمنوش هایی که می تواند باعث پیشگیری از سرماخوردگی در فصول سرد سال شود همین دمنوش سرخارگل است که طبیعتا به موجب مصرف آن، سیستم ایمنی بدن تقویت می شود و می تواند در برابر ویروس ها و باکتری ها مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

 

چیست

دمنوش زنجبیل

از دیگر ویژگی هایی که باید برای دمنوش ها بیان کرد خاصیت آنتی اکسیدان بودن آن است که به موجب همین مورد می توانند با التهابات بدنی مبارزه نمایند. دمنوش زنجبیل دارای طعمی فوق العاده است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

دمنوش چای ترش

از خواص های شگفت انگیز دیگر دمنوش ها می توان به خاصیت ویروس کش بودن دمنوش‌ها اشاره داشت که چای ترش حاوی این ویژگی می‌باشد. این دمنوش را می‌توان به صورت سرد و یا گرم سرو کرد که می تواند از بروز مشکلاتی چون آنفولانزا در بدن جلوگیری کند. همچنین از دیگر وخواص این دمنوش می توان به کنترل چربی خون، کنترل فشار خون نیز اشاره کرد.

دمنوش رویبوس

یکی از ویژگی های باور نکردنی دمنوش برای افرادی که نمی دانند دمنوش چیست این است که می تواند موجب تحریک استخوان ها و تراکم و رشد آن ها شود. از دمنوش رویبوس که در افریقای جنوبی به عمل می آید می توان برای حفظ سلامت استخوان ها استفاده نمود.

دمنوش مریم‌گلی

در ادامه خواص دمنوش‌ها به این دمنوش می‌رسیم. سلامتی مغز نیز یکی دیگر از هزاران ویژگی دمنوش ها است که دمنوش مریم گلی به سلامت مغز بسیار کمک می کند.

دمنوش بادرنجبویه

این دمنوش طعم ملایم و ترشی دارد و برای سلامتی خیلی اهمیت دارد. دمنوش بادرنجبویه ضربان قلب و اضطراب را کاهش می‌دهد. دمنوش بادرنجبویه برای پیوستن به سبد گیاهان دارویی‌تان، گزینه‌ی مناسبی است.

مختلف دمنوش ها

دمنوش گل ساعتی

از مهم ترین و اصلی ترین خواص دمنوش خوب از بین بردن اضطراب و استرس می باشد که دمنوش گل ساعتی علاوه بر رفع این مورد می تواند روی کیفیت خواب شما عزیزان نیز بسیار موثر باشد. تنها کافیست که به مدت یک هفته به صورت مداوم از این دمنوش استفاده نمایید و خواص معجزه آسای آن را ببینید.

دمنوش رُزهیپ

شاید کمتر کسی که می داند دمنوش چیست باورش بشود که دمنوش ها دارای ویتامین سی نیز می باشند. دمنوش رز که از گیاه گل رز نیز تهیه می شود می تواند به درمان کمبود ویتامین سی بدن کمک کند و دارای خواص ضد التهابی ای است که می تواند به تسکین دردهای بدن کمک کند.

چرا نباید در نوشدن دمنوش زیاده روی کنیم ؟

دمنوش ها را می توان جایگزین مناسبی برای انواع داروهای صنعتی دانست و همچنین به جای نوشیدنی های پر شکر نیز مورد استفاده قرار داد. البته گفتنی است که هرگز سعی نکنید دمنوش را جایگزین نوشیدن آب نمایید چرا که آب مورد نیاز بدن انسان است و در صورت ننوشیدن در طول روز عوارض بدی را در بدن در پی داشته باشد.

عطارباشی

محصولات گیاهی در عطارباشی

شما می توانید تمام محصولات گیاهی و لاغری را با کمترین قیمت در عطارباشی تهیه کنید. مجموعه ما متعهد می باشد که تمام این محصولات را به صورت اورجینال و با بهترین خدمات به شما عرضه کند.

عطارباشی 2

دیدگاهتان را بنویسید